czwartek, 9 czerwca 2016

A little bit about social media.

Cześć, jak się macie? x
Dzisiaj chciałabym podzielić się z Wami filmikiem. Filmikiem, który niedawno podesłała mi przyjaciółka i choć początkowo byłam do niego sceptycznie nastawiona, jego oglądanie zakończyłam ze łzami w oczach.
  

Jest to historia dziewczyny, która postanowiła zrezygnować z używania mediów społecznościowych. Zrezygnowała z tych wszystkich portali, które są tak bliskie nam wszystkim. Zrezygnowała z publikowania zdjęć, pokazywania publicznie przez cały czas tego, co się u niej dzieje. Wszystko przez jedno pytanie- czy tak właśnie wygląda prawdziwe życie?

Nie zawsze wybucham płaczem gdy oglądam filmiki, które dają do myślenia. Tutaj nie mogłam się powstrzymać. W 17 minut zdążyłam uświadomić sobie tyle rzeczy, że jedyne co cisnęło mi się na usta, to "wow". I to niekoniecznie takie pozytywne "wow".

Chociaż nigdy nie byłam typem osoby, której zależało na polubieniach czy obserwatorach na Instagramie, w pewnym momencie coś we mnie pękło. Zdałam sobie sprawę, jak sztuczne potrafi być to, co sobą prezentujemy w Internecie. Jeździmy gdzieś po to, aby zrobić zdjęcie. Czy to nie zaszło za daleko?

Po obejrzeniu filmiku usunęłam swojego Instagrama. Choć nie był "na pokaz", po prostu w jedną chwilę całkowicie przestał mi się podobać. Znam kilka innych osób, na które to wideo również wywarło taki wpływ. Za dużo czasu spędzonego na chwaleniu się innym tym, co robimy dzień po dniu może w końcu nas wykończyć. Oczywiście dopiero wtedy, gdy uświadomimy sobie, że chyba nie na tym to wszystko ma polegać.

Na zakończenie tego posta chciałabym was poprosić o jedno- jeżeli macie chwilę, poświęćcie 17 minut na obejrzenie powyższego filmiku. Zapewniam, że warto- może zmieni on i Wasz tok myślenia. 

Jeśli możecie, napiszcie mi też, co wy sądzicie o mediach społecznościowych. Moja opinia? Przyjemny, ale niebezpieczny umilacz czasu.

14 komentarzy:

  1. Podoba mi się Twój styl pisania - doskonale sobie tutaj radzisz i życzę jak najwięcej postów. Całe szczęście - media nie mają na mnie takiego wpływu. Kiedy inni robią zdjęcia na "insta" ja oglądam piękne morze, a gdy inni robią zdjęcie na snapa, ja wyciągam aparat i robię zdjęcie do albumu :) Mam konto na większości portali, ale wystarczy używać tego z głową. Bo wszystko jest dla ludzi, ale z... umiarem! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję ślicznie! Ja kiedyś używałam dużo więcej mediów społecznościowych i z myślą o ograniczeniu ich usunęłam właśnie Instagrama. Myślę, że masz do tego tematu świetne podejście x

      Usuń
  2. Myśle, że media społecznościowe stanowią naprawdę duże zagrożenie i to na wielu płaszczyznach, aczkolwiek jeśli potrafi się z nich korzystać z umiarem i ukierunkowywać na swoje cele, tak aby nie zawładnęły naszym życiem - super :)
    ❤ blog

    OdpowiedzUsuń
  3. Nigdy mnie specjalnie nie ciągnęło do zakładania na różnych portalach. Insta do tej pory nie mam ;) http://daisy-dyana.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Spotkałam się z tym filmikiem już jakiś czas temu i bardzo wywarł na mnie wpływ, szkoda że tylko na chwilę.

    Zapraszam do mnie - [KLIK]

    OdpowiedzUsuń
  5. Już parę miesięcy temu doszłam do takiego wniosku, chociaż nie oglądałam tego filmiku. To było tak nagle. Spojrzałam na swój telefon w którym było pełno tych wszystkich aplikacji społecznościowych i sama zapytałam siebie - Po co mi to wszystko?
    Usunęłam instagrama i wszystkie inne aplikacje, które po prostu tak naprawdę nie wnosiły nic do mojego życia, bo to naprawdę było już trochę za daleko, gdy rano pierwsze co robiłam to wejście na każde z tych kont.
    Dzisiaj mam tylko trzy aplikacje na telefonie, które używam. Nadal mam snapchata, czy też facebooka, jednak nie spędzam całych dni na przeglądaniu nowości, czy też ustawianiu rzeczy specjalnie do zdjęcia. Wiem, że teraz nawet tego nie potrzebuje i spokojnie mogłabym się obejść bez telefonu, czy komputera.
    To nie jest złe korzystać z różnych kont społecznościowych czy pisać bloga w internecie, trzeba po prostu uważać, aby nie przekraczać granicy i nie stać się w tym wszystkim zachłannym x

    http://papergirlx.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wow, usunięcie większości aplikacji to musiał być dla ciebie spory krok, skoro tak jak pisałaś używałaś ich właściwie codziennie. Myślę, że tym większa satysfakcja, kiedy już udało ci się je ograniczyć:)

      Usuń
  6. Oglądając ten filmik naprawdę się wzruszyłam! Tak naprawdę chcemy być popularni, mieć dużo obserwatorów, wyświetleń, ale nie wiemy z czym to się wiąże. Gdybym za blog liczyła sobie tylko lajki, wyświetlenia odeszłabym dawno bo po prostu znudziłoby mi się to, ale robię to z pasji i nie chcę czegoś odrzucać co w teraźniejszości daje mi radość, bo tak naprawdę nie wiem co będzie za 2-6 miesięcy, może to co robię w internecie tak urośnie że aż to wszystko mnie przerośnie i nie będę potrafiła tego ogarnąć, ale na razie tego nie opuszczam, puki to kocham :)
    http://malwinabeczek.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też mi się zdaje, że te wszystkie lajki, wyświetlenia i powiadomienia na nas wpływają- chociaż może podświadomie. Myślę, że na dłuższą metę blog prowadzony dla wyświetleń przestałby sprawiać przyjemność autorowi- w końcu tu chodzi o pasję. Pozdrawiam!

      Usuń
  7. Widziałam ten film już bardzo dawno i też się wzruszyłam :/

    londonkidx.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Naprawdę się wzruszyłam podczas tego filmiku! Co prawda, ja nie używam wielu portali społecznościowych, ale znam osoby które są mega od tego uzależnione i dla nich najważniejsze jest to ile lajków mają na instagramie czy facebooku. Smutne to :(
    seeking-neverland.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Ten filmik jest naprawdę świetny. Po jego obejrzeniu można sobie uświadomić wiele rzeczy. Media społecznościowe to świetna sprawa, ale trzeba nauczyć się korzystać z nich z głową. Pozdrawiam!
    wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Trzeba z nimi naprawdę bardzo uważać, bo łatwo można uznać życie online za prawdziwe. Szkoda mi bardzo tych ludzi, którzy podobnie jak dziewczyna z filmiku, stracili kilka lat swojego życia na zdobyciu wszystkich lików i zapomnieli żyć...

    Pozdrawiam gorąco ♡♡♡
    MADEMOISELLE BLOG

    OdpowiedzUsuń